divendres, 28 de desembre del 2012

Treball per parelles: Us de les TIC i TAC per l'aprenentatge. JOC



En aquesta entrada parlaré sobre l’ús de les Tic i les TAC a l’escola. Explicaré una mica per sobre els 4 models diferents en que un ordinador podria ser usat en una escola:

  1. L’ordinador com a mestre
Es basa en el model constructiu principalment, i com que aquest consisteix en anar explicant diferents conceptes encara que el nen no els hagi assolit, l’ús que tindria l’ordinador seria el d’anar tutoritzant el procés d’aprenentatge de cada estudiant. Però és un model que, actualment, s’ha deixat de banda.

  1. L’ordinador com a alumne
Basat també en el model constructiu. La diferencia és que en aquest cas el nen/a controla l’ordinador i no al revés. Per tant el nen/a aniria aprenent a mesura que va interactuant amb l’ordinador. El nen en contra de el primer model esmentat, és més actiu, ja que li dóna ordres a l’ordinador.  

  1. Ordinador com a laboratori
El nen aprèn a base d’experimentar amb l’ordinador. Poc a poc va construint coneixement a mesura que descobreix les coses que li pot oferir.

  1. Ordinador com una eina de treball
El nen treballa i crea diferents coses com: documents, vídeos, etc. Gràcies a l’ordinador.



A la sessió d'avui hem treballat per parelles per centrar-nos en el tema de l'ús de les TIC i les TAC en l'ensenyament. 
I jo i la meva companya Marta hem fet una presentació en format de diapositiva per parlar de l'EDU365.com i en concret d'un joc per als nens anomenat: el joc d'en Doll. 

Bàsicament, la finalitat d'aquest joc és la de conscienciar als nens perquè: entre d'altres coses: reciclin,  cuidin del medi ambient, establin energia, etc.

Aquí us presento la diapositiva que hem realitzat:




Vull fer una petita reflexió sobre aquest ús de les TIC i TAC per l'aprenentatge dels nens/es.
Realment em sembla excepcional haver integrat en els jocs una sèrie de bons hàbits, coneixements,etc. Ja que aquesta és la manera més eficaç, segons el que crec jo, de que un nen aprengui un concepte. Ja que alhora que s'ho passa bé jugant va aprenent. I penso que no només s'hauria de limitar en matèries concretes o en hàbits concrets. Ja que les TIC i les TAC es podrien explotar encara més i això seria una gran ajuda pels nens, que en la meitat de temps assolirien els mateixos o més conceptes i/o hàbits.


Aquí us deixo l'enllaç del joc que he estat mencionant anteriorment:

http://www.gencat.cat/mediamb/joc_endoll/popup.htm



I aquí un altre enllaç d'un altre joc que he trobat i que també m'ha semblat molt interessant, ja que apart de proporcionar cultura general i ser actual, pots agafar-te personatges d'arreu del món (persones de color, xinesos, moros, etc).

http://www.unjocperillos.org/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada