La taxonomia de Bloom és centra en el domini cognitiu, però per entorns digitals, no està regida en aquest àmbit. La taxonomia ens diu que l’educació ens pot arribar a oferir diferents habilitats o objectius. Aquests objectius/habilitats estan classificats segons el grau de dificultat que té cada un. I el que s’ha de fer és intentar assolir-los tots arribant a l’últim.
HABILITATS DEL PENSAMENT
Recordar
És estrictament necessari per un bon aprenentatge. Recuperar, retrobar, reconèixer. Es fa evident quan s’utilitza la memòria per produir definicions, fets, llistes, etc. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Utilitzar vinyetes, resaltar, marcar o favorits, xarxes socials, buscar o cercar...
Comprendre
És construir relacions i generar significats. I es generen a partir de diferents significats.
Els alumnes poden explicar els processos perque els entenen. També els poden resumir. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Cerca avançada, Periodisme en format de Blog, etiquetar, comentar, subscriure...
Aplicar
Realitzar o usar un procediment durant el seu desenvolupament de la seva representació. Es refereix a situacions on el material ja usat s’utilitza per desenvolupar determinats productes. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Jugar, carregar, compartir, editar...
Analitzar
Fragmentar en diverses parts i relacionar-les entre elles, o amb un propòsit determinat o amb una estructura completa. Les accions mentals d’aquest procés inclouen: diferenciar, organitzar i atribuir. Però també s’inclou el fet de saber establir divergències entre diferents components. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Recombinar, enllaçar, ingeniería inversa, cracking...
Avaluar
Jutjar segons els criteris utilitzant la comprovació i la critica. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Publicar, moderar, comentar, col·laborar i treballar en la xarxa, validar...
Crear
Ajuntar tots els diferents elements per arrivar a formar un tot coherent i funcional. Generar, planificar o produir per a reorganitzar elements en una nova estructura. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Programar, filmar, gravar, dirigir, produir, publicar...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada