diumenge, 30 de desembre del 2012

Taxonomia de Bloom


La taxonomia de Bloom és centra en el domini cognitiu, però per entorns digitals, no està regida en aquest àmbit. La taxonomia ens diu que l’educació ens pot arribar a oferir diferents habilitats o objectius. Aquests objectius/habilitats estan classificats segons el grau de dificultat que té cada un. I el que s’ha de fer és intentar assolir-los tots arribant a l’últim.  

HABILITATS DEL PENSAMENT
Recordar
És estrictament necessari per un bon aprenentatge. Recuperar, retrobar, reconèixer. Es fa evident quan s’utilitza la memòria per produir definicions, fets, llistes, etc. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Utilitzar vinyetes, resaltar, marcar o favorits, xarxes socials, buscar o cercar...
Comprendre
És construir relacions i generar significats. I es generen a partir de diferents significats.
Els alumnes poden explicar els processos perque els entenen. També els poden resumir. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Cerca avançada, Periodisme en format de Blog, etiquetar, comentar, subscriure...
Aplicar
Realitzar o usar un procediment durant el seu desenvolupament de la seva representació. Es refereix a situacions on el material ja usat s’utilitza per desenvolupar determinats productes. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Jugar, carregar, compartir, editar...
Analitzar
Fragmentar en diverses parts i relacionar-les entre elles, o amb un propòsit determinat o amb una estructura completa. Les accions mentals d’aquest procés inclouen: diferenciar, organitzar i atribuir. Però també s’inclou el fet de saber establir divergències entre diferents components. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Recombinar, enllaçar, ingeniería inversa, cracking...
Avaluar
Jutjar segons els criteris utilitzant la comprovació i la critica. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Publicar, moderar, comentar, col·laborar i treballar en la xarxa, validar...
Crear
Ajuntar tots els diferents elements per arrivar a formar un tot coherent i funcional. Generar, planificar o produir per a reorganitzar elements en una nova estructura. Les adicions generals a aquesta categoria i les seves explicacions són:
- Programar, filmar, gravar, dirigir, produir, publicar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada